DNS Anycast od nazwa.pl – naciąganie Klientów?

DNS Anycast od nazwa.pl – naciąganie Klientów?

Jak uniknąć opłaty za niezamawiane usługi dns anycast od nazwa.pl. Dlaczego otrzymałeś fakturę proformę z żądaniem płatności za domenę, którą opłacasz u innego operatora? Dlaczego masz zapłacić za niezamawianą korespondencję papierową oraz niepotrzebną Ci usługę ?

To pytania które od kilku dni nie schodzą z ust tysięcy posiadaczy domen i serwerów w Polsce.

Nazwa.pl wprowadziła usługę  DNS Anycast, za którą od wielu Klientów, po jej wprowadzeniu żąda dodatkowych opłat. Żądania opłaty rozsyłane są za pośrednictwem faktur proforma papierowych, emaili oraz smsów.

Na rynku IT zaszumiało od tej wspaniałej nowości. W sieci pojawiło się trochę artykułów o tym jak nazwa.pl zrewolucjonizuje rynek internetowy w Polsce.

Rewolucja spotyka nas jednak w zupełnie innym miejscu. Jest to sposób zachowania firmy, skandaliczne podejście rodem z” firm krzaków” oraz naciąganie Klientów do zakupu całkowicie niepowiązanych i zbędnych usług.

Faktura proforma z żądaniem zapłaty za zbędną usługę dns anycast od nazwa.pl przesłana do jednego z Klientów spoza nazwa.pl

W panelu Klienta jednej z firm IT korzystającej z usług nazwa.pl pojawiło się kilkanaście faktur proforma. Informacje o fakturach proforma przesyłane są na adresy email do powiadomień. W przypadku tych proform system nic nie wysłał.  Termin oraz ważności wymuszonych usług biegł.

Z informacji zebranych z rynku wynika iż żądania takie otrzymują również Klienci których usługi obecnie w żaden sposób nie są powiązane z firmą nazwa.pl.

Jeżeli również i Ty otrzymałeś takie żądanie on nazwa.pl pamiętaj, że nie musisz płacić za usługę DNS Anycast w nazwa.pl.

Najprawdopodobniej też Nie musisz przenosić swoich domen do nazwa.pl ( i płacić za nie więcej ), aby nadal korzystać z wykupionych usług.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia w tej kwestii możesz skontaktować się ze swoim operatorem, u którego co roku opłacasz odnowienie domeny. Z pewnością pomoże Ci i wyjaśni co ewentualnie musisz zrobić i czy w ogóle jakakolwiek reakcja jest wymagana.

W wielu przypadkach aby usługi działały nadal prawidłowo niezbędne będą drobne zmiany w konfiguracjach stref DNS domeny. Tego typu zmiany bez problemu wykona dla Ciebie większość dostawców – z pewnością również i twój.

Skandaliczne i nierynkowe zachowanie największego operatora domen w Polsce z pewnością będzie miało swoje negatywne konsekwencje. Część Klientów oraz firm z rynku konkurencyjnego już zapowiedziało  kontakt prawny. Z pewnością istotnym pytaniem jest to skąd pobierane są dane Klientów oraz dlaczego i na jakiej podstawie otrzymują proformy z żądaniem zapłaty za DNS Anycast.

Na pewno już wiemy że działania te spowodowały iż tworzone jest zgłoszenie do UOKiKu – aby ten zbadał całą sprawę.

14 komentarze do “DNS Anycast od nazwa.pl – naciąganie Klientów?

  1. Witam jak powinna wyglądać konfiguracja domeny w OVH żeby nadal chodziła na opłacanym serwerze w NAZWIE bez ich super usługi, której dla wielu domen nie potrzebuje a , zresetowałem strefę DNS i dla A dałem IP(nazwy po pingu na domenę) oraz MXy na mail.mojadomena.pl ale poczta nie może się połaczyć z serwerem, coś muszę zrobić w NAZWIe? help

    1. Witaj Grzegorzu.

      W takim wypadku w strefie dns powinieneś ustawić rekord MX domeny, wskazując nazwę serwera poczty czyli nazwę serwera na nazwa.pl. Przykładowy rekord to: 10 twojanazwaserwera.nazwa.pl. Rekordy A powinny wskazywać na adres IP serwera ( może być też inny niż serwer poczty )

  2. Cóz nazwa.pl blokuje wypowiedzi na forum webhosting oraz kasuje posty użytkowników piszących o skardze do UOKIK.
    Właśnie zablokowali rozmowę a ten temat na tym forum – które jak wiadomo należy do nich.

    Piszą tam łaskawie jakimi sąą zbawcami i jak miłościwie dbaja o klientów . a prawda jest taka, że kosztem klientów zabezpieczają własny interes.

    Nie mówią tylko o tym,że potraktowali wszystkich klientów jak śmieci.
    Prawda jest taka, że domeny i strony stoją od lat i świetnie się trzymały bezproblemowo i będą sie tyrzymać bez tej przymusowej usługi tylko już nie na nazwa.pl

    NIE MA CO SIĘ DAWAC OSZUKIWAĆ – PAŃSTWA STRONY OD LAT ISTNIEJĄ W NECIE I NIC SIE Z NIMI NIE DZIAŁO NIE DAJCIE ZOBIE WCISNĄC KITU

  3. Faktycznie nazwa.pl to firma, która żeruje na nieświadomości klientów.
    Swego czasu wprowadzili nagle opłaty za tworzenie automatycznych kopii danych.
    W pewnym momencie zaczęły pojawiać się problemy techniczne z serwerami. Pewnie po to by jak najwięcej przywrócić kopii bezpieczeństwa ale już za kasę.
    Dla nas nazwa.pl jest firmą uszustem i żerującym na tym gdzie klient się zapomni lub pomyli, by jak najwięcej zarobić na nim.

    Uciekamy od tej firmy daleeeko !!!!

  4. Skandal to mało powiedziane, dla wszystkich którzy mają domeny przekierowane na nazwa.pl, w miejscu gdzie macie zarejestrowane domeny zmieńcie żeby korzystać z wewnętrznych serwerów DNS i po prostu przekierujcie na adres IP nazwa.pl, adres znajdziecie start, CMD, wpisać ping nazwanaszejdomeny.pl i na ten adres przekierować, dodatkowo na nazwa.pl w panelu usuwamy z zakładki anycast naszą domenę, i powinno banglać

  5. Tragiczne praktyki które wymagają piętnowania, klient powinien mieć wybór. Płaci za usługę i ma prawo do jej świadczenia – jeżeli Nazwa. stwierdza że nie będzie bez dodatkowych opłat obsługiwać domen nie zaparkowanych u nich (drogie i nie rynkowe …) to taki komunikat powinni umieścić.
    A tak następuje próba sprzedaży nie zamawianej usługi …

  6. Obecnie na certyfikat w Nazwa.pl czeka się od 3 do 4 tygodni! To nie żart! Firma oczywiście nie informuje, że usługa DNS Anycast przy podpinaniu zewnętrznej domeny jest płatna. Mam zapis rozmowy z konsultantem, który wręcz twierdzi, że jest bezpłatna a w najgorszym wypadku nie zaprzecza. Nazwa.pl ma skandaliczen poodjeście do klientów – swój „sukces” zbudowała na drenowaniu ich kieszeni. Nawet w obsarze szybkich płatności, gdzie wszędzie płacisz 0,50 zł to tutaj 2,50 zł za każdą szybką płatność itd.

  7. Obecnie z tego co zauważyłem nazwa.pl wyłącza bez skrupułów domeny dla których wygenerowała sobie te niedorzeczne proformy. Skutek jest tak iże wszystkie usługi działające w domenie przestają działać w momencie wyłączenia! Jedyny ratunek to natychmiastowa zmiana delegacji DNS – ale jak wiadomo propagacja trwa chwilę.

    Coraz więcej dobra od nazwa.pl – szkoda bo to polska firma i tą polskość ku….a widać. Uciekaj kto może…
    A pamiętam jak zaczynałem z nimi 15 lat temu….

  8. Po 10 latach chyba pora się pożegnać z nazwa.pl ich pazerność nie zna granic. Pierwszy raz spotykam się z tym żeby możliwość używania już zakupionego serwera była dodatkowo płatna. Cóż… chytry traci dwa razy. Stracili klienta i każdemu teraz będę ich odradzał. Anycast – żart. Śmiech na sali. Za to że bez ostrzeżenia zaczęli mi wyłączać domeny klientów wynoszę się od nich. UOKIK powinien się tym zająć.

    1. Jestem na nazwa.pl grubo ponad 10 lat. Ich niepokojące ruchy zaczęły się dużo wcześniej
      – kiedy zlikwidowali program partnerski( po to aby uruchomić go kiedyś ponownie ale pozbyć się kosztów ponoszonych w związku z prowizjami partnerów)
      – kiedy uznali iż wydanie backupu jednej bazy lub pliku z serwera kosztuje 200 zł netto, a wcześniejsze wydania backupów ( przez bagatela 12 czy 14 lat ) wydawane były cytuję : „grzecznościowo” – zmiana bez poinformowania w trakcie trwania usługi
      – kiedy problemy z pocztą stały się nierozwiązywalne przez support nazwa.pl – odpowiedzi nadają się do scenariusza filmu miś II
      – teraz kiedy zaczęło im się wydawać, że z powodu dodatkowych opłat za niesławny w wydaniu nazwa.pl dns anycast ludzie zaczną masowo przenosić domeny od nich
      – moi klienci otrzymują od nich proformy na setki zł mimo iż od 5 lat nie posiadają u nich żadnych usług – wysyłają papierowe druki z doliczoną opłatą za ich wysyłkę…

      wymigrowałem od nich kilkaset domen, w sumie kilkadzieisiąt serwerów z kilku kont – wiem że była to najsłuszniejsza decyzja. mam jeszcze trochę do zrobienia aby zakończyć współpracę całkowicie ale już niedługa tak się stanie…

  9. Skandal! Po skończeniu okresu abonamentowego od razu wyłączenie mimo, że usługa przedłużenia serwera została opłacona. Tak się nie robi, teraz po zmianach wpisanych w konfiguracji operatora domeny muszę czekać 24-48h. Poczta firmowa, strona firmowa nie działa pod główną domeną!!!!! Ostatni rok jestem u nich, po 13 latach! Nie godzę się na takie praktyki!

  10. Jeszcze ciekawiej jest kiedy chcemy wytransferować domenę z nazwa.pl.
    Następuje jakieś magiczne wycinanie wpisów z dns, przeniesienie domeny w panelu klienta do dns anycast na nazwa.pl i przestają działać usługi typu poczta, www – nie spotkałem się z takim waleniem w ryj klientowi nigdzie a transferujemy i migrujemy praktycznie codziennie….
    lider polskiego januszonetu….smutne

Skomentuj to

Polecamy również: